We nodigen u van harte uit om toe te treden tot ons vriendennetwerk.

Stichting Geyser is inmiddels vijf jaar actief. Ons eerste project was de oprichting van de FlexBieb op IJburg in Amsterdam-Oost, begin 2013. Daarna volgden nog allerlei andere maatschappelijk relevante projecten waarvoor we optraden als adviseur, sparringpartner, innovator, denker & doener. We deden succesvolle subsidieaanvragen bij fondsen en overheden. We probeerden onze naam – Geyser, Engels voor een natuurlijke warmwaterfontein – eer aan te doen. De FlexBieb is een goed voorbeeld van onze activiteiten: een organisch initiatief in een wijk van Amsterdam waar geen openbare bibliotheek was, waar de nieuwe bewoners elkaar wilden leren kennen en waar een kloppend cultureel hart ontbrak. Tientallen sprekers en honderden bezoekers warmen zich er tot op de dag van vandaag aan bronnen van literatuur, kunst, geschiedenis, politiek, en aan elkaar.

De tijd is rijp, vinden wij, om onze krachten te bundelen.

Bent u ook maatschappelijk betrokken? Geïnteresseerd in positieve initiatieven, van buurten tot buitenwerelden? Van groen bouwen en bewezen gezonde voeding tot en met nieuwe vormen van samen-leven-in-de wijk? Denkt en doet u met ons mee? Als vriend of vriendin van Geyser, als lid van ons netwerk? U bent hartelijk welkom!

Op deze website treft u een impressie van onze belangrijkste activiteiten van de afgelopen vijf jaar aan.

Ons beloningsbeleid

Geyser is een non-profitorganisatie. De bestuurders van Geyser krijgen niets betaald voor hun werkzaamheden.

Beleidsplan 2020-2021

U vindt hier ons beleidsplan voor 2020-2021.

Word lid van het Geyser-netwerk

U kunt zich met dit e-mailbericht aanmelden.

Voor een lidmaatschap vragen we:
- 25 euro per jaar voor particulieren (meer mag natuurlijk ook);
- 100 euro per jaar voor bedrijven (").

U kunt uw bijdrage overmaken naar: NL12 TRIO 0781 4190 18 t.n.v. Stichting Geyser o.v.v. uw naam, e-mailadres en evt. uw telefoonnummer. Zonder een e-mailadres kunnen we u niet informeren over onze activiteiten.

Zodra uw aanmeldingsmail binnen is en het bedrag op onze rekening staat laten we u weten dat u bent toegetreden tot ons netwerk.* Hopelijk tot horens!

Met bevlogen groet,

Marcel L. Bos (voorzitter)
Freya Verhulsdonk (penningmeester)
Wim Molenaar (secretaris)
Joris Vermeulen (oprichter/procuratiehouder)

* Onder de eerste vijfentwintig aanmeldingen verloten we vijf exemplaren van het fraaie en succesvolle kookboek Hartstikke mediterraan (uitg. Fontaine 2018) van Annemieke en Janine Jansen. Dit is een van de projecten waarover we de afgelopen tijd ons licht hebben laten schijnen.

Als lid van het Geyser-netwerk:

• maakt u kennis met gelijkgestemden, praat, denkt en/of doet u mee;
  • krijgt u jaarlijks minimaal twee nieuwsbrieven (per e-mail);
  • bieden we u minimaal één interessante bijeenkomst over een actueel
    maatschappelijk thema aan;
  • kunt u gevraagd en ongevraagd rechtstreeks ‘tips en tops’ aan ons doorgeven;
  • steunt u het werk van onze stichting.

Het bestuur van stichting Geyser

Marcel Bos

Marcel L. Bos

Voorzitter

Geyser-voorzitter Marcel L. Bos: ‘Geyser is een mooi platform om buiten de lijnen te kleuren zonder het grote plaatje uit het oog te verliezen.’ Marcel is adviseur en onderwijsmens in hart en nieren. Hij werkte als docent in het mbo en het hbo, schreef diverse boeken, was adviseur bij de Vereniging Hogescholen en vijf jaar consultant bestuurlijke vernieuwing bij Verus (Vereniging voor christelijk en katholiek onderwijs). Sinds tien jaar is hij ondernemer: creatief, gefocust, probleemoplosser. Als adviseur is hij ‘meer klankbord dan echoput’. Ooit gebrevetteerd in de godsdienstwijsbegeerte ontwikkelde hij zich tot bestuurskundig senior adviseur, procesbegeleider en directeur van een succesvol landelijk opererend bureau voor werving en selectie, interimvragen en governance-advies (www.scolix.nl). Marcel is maatschappelijk betrokken, wil niet alleen consumeren maar ook contribueren.
Zie ook https://www.linkedin.com/in/marcellbos/

Freya Verhulsdonk

Penningmeester

Na een lange carrière als personal assistant heeft Freya Verhulsdonk het roer een paar jaar geleden omgegooid richting duurzaamheid. Onlangs voltooide ze een programma ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen’ aan de Erasmus Universiteit. Inmiddels is ze werkzaam als mvo-coördinator bij Rexel, een wereldwijd opererende groothandel in elektrotechnische materialen. Freya houdt niet alleen van haar werk, maar ook van mensen. Voor ontmoetingen tussen vrouwelijke professionals op allerlei gebieden elkaar heeft ze tien jaar geleden het zakelijk-culturele netwerk De Blonde Tafel Amsterdam opgericht, waarvan ze voorzitter is. Sinds de zomer van 2018 is ze bestuurder van stichting Geyser. Freya woont sinds haar studie Europese Studies aan de UvA in Amsterdam, is getrouwd en heeft twee tienerzoons.
Zie ook https://www.linkedin.com/in/freyaverhulsdonk/

Wim Molenaar

Secretaris

Wim Molenaar, secretaris van Geyser, woont in Amsterdam-Noord. Hij is bijna dertig jaar werkzaam geweest in de Amsterdamse gemeentepolitiek en daarnaast ook – deels tegelijkertijd en nog steeds – als buurtwerker/opbouwwerker in de Amsterdamse wijk De Baarsjes. Wim is goed bekend met de wereld van het vrijwilligerswerk, het buurtwerk, actieve buurtbewoners enzovoort. Hij is maatschappelijk betrokken, heeft veel belangstelling voor mensen en samenleving en houdt hobbygewijs van muziek, (moderne) geschiedenis en humoristen.
Zie ook https://www.linkedin.com/in/wimmolenaar/

Joris Vermeulen

Procuratiehouder

Geyser-initiator en procuratiehouder Joris Vermeulen is een ervaren en inventieve multitasker op het vlak van schrijven en vertalen, kunst & cultuur in het algemeen, creatie & communicatie. Vindt en verbindt met veel energie en gedrevenheid mensen, ideeën en middelen voor het bereiken van mooie doelen. Is behalve initiator van Geyser ook oprichter en mede-eigenaar van een bureau voor creatie en communicatie met een ideëel karakter: Hotpot Amsterdam (www.hotpot-amsterdam.com). Joris was in het verleden onder meer actief in de Amsterdamse stadsdeelpolitiek, samen met Geyser-secretaris Wim Molenaar. Met Geyser-voorzitter Marcel Bos en politicoloog Frank Boddendijk schreef hij het boek Echte vaders over adoptie. Hij vertaalde tientallen boeken, essays en opera’s uit het Frans en Engels voor uitgeverijen als De Bezige Bij, Ambo/Anthos en Nieuw Amsterdam en ook voor De Nederlandse Opera (www.jorisvermeulen.nl). Als professioneel musicus en later ook artistiek-zakelijke aanstuurder was hij zo’n twintig jaar verbonden aan de Catalaans-Amsterdamse formatie Cobla La Principal d’Amsterdam. Sinds een aantal jaar is hij muzikaal actief met zijn mediterrane band Gibraltar (www.gibraltarmusic.world). Hij woont en werkt met vrouw, dochter en hond op IJburg.
Zie ook https://www.linkedin.com/in/joris-vermeulen/